Thursday, January 19, 2012

Tips untuk kurang bosan







Nak buat ape yer hari ni . Bosan la, tak tahu nak buat ape pada hal banyak aktiviti yang boleh buat. Tapi rasa borin tu tetap ada dalam hati. Kenape yer, macam mana yer nak hilangkan rasa keboringan ini. Kalau ikut kan hati nak saje buat ape yang aku mahu. Rasa macam semua aktiviti dah buat dan di tick satu persatu.





 Muka yang amat menjengkelkan







 Bosan nyee


Untuk hilangkan rasa bosan ini. Aku cuba lah search dekat internet ni. Pastu jumpa pulak ngan artikel ini. Tips dia memang menarik la. Okay, setuju atau tidak dengan tips yang diberikan ni. Kita baca sama-sama erk.




  • Main game
Kalau nak main game ni kena la bersungguh-sungguh tambah pulak dengan game yang penuh cabaran. Nak seronok lagi, pasang aim siap-siap sebelum nak main tu. Kalau main saje-saje tak goal, bertambah la rasa bosan itu.



  • Menyanyi
Menyanyi la apa-apa pun yang kamu suka walaupun dah tahu suara tu memang tak sedap. Tapi jangan la menjerit melolong tak tentu pasal macam orang tengah buat konsert tu. Nanti bikin bising pulak pada orang yang terpaksa dengar especially pada masa malam. Kalau boleh nyanyai la sepuas-puasnya bila dah tak ade orang. Masa tu baru boleh nyanyi kuat-kuat.



  • Menari
Mainkan video atau lagu yang kamu minat. Selepas itu menari la ikut rentak dan hati anda. Ikut la nak menari dengan cara apa pun. But the most important is rasa bosan yang hilang, lemak badan pun hilang juga. Hehehehehehe



  • Berangan
Bayangkan apa-apa yang perkara yang diidamkan selama ini. Bayang kan yang semua tu jadi realiti. Pasti tak rasa bosan. Hihihi



  • Kenakan orang
Yang ni kena rancang awal-awal. Bila dah mula bosan, baru la buat. Tapi jangan buat yang teruk sangat. Buat yang biasa je. Nanti ada pulak yang masuk hospital. Manalah tau kan. takut orang yang dibuat itu tidak suka sangat dibuat macam-macam ini.



  • Tidur
Kalau dah borim sangat la dan tak tahu nak buat apa. Aku cadangkan tidur. Tidur la senang. Memang konfem takkan bosan punye. Plus, mimpi yang best-best. Mesti layan gila la dengan mimpi itu. Haha



Itu saje la tips yang boleh diberikan untuk buang rasa bosan nih.Boleh kalau nak cube yang ni. Kalau ada cara lain yang lebih best. Buat la yer asalkan jangan membahayakan sudah dan cukup untuk menghilangkan rasa borim itu. 



                                                                       Lega rasanya



Apa-apa pun cubalah tip ini. Mana tau menjadi. semoga dapat gembira guna tips ni.





No comments :