Friday, March 9, 2012

Surat pasal apa ni

[Salam]




Hari ni macam biasa la. Buat apa-apa yang patut. Ni aku nak cerita sikit ni. Aku dapat surat la. Ni first time aku dapat surat untuk tahun ini. Aku ingatkan surat dari sekolah. Biasanya, hanya sekolah saja yang hantar surat ke rumah aku atas nama aku. Ada la macam surat mengenai hal-hal yang berkait dengan sekolah itu. Lebih-lebih pula, ada salah sorang kawan aku cakap yang sekolah akan hantar surat sebelum nak ambil result ni dan surat itu mengenai etika pemakaian apa entah. Hai pelik aku seketika.


Apa la yang terkandung dalam surat ni ye.


Aku nak tahu apa yang ada dalam surat tu erk. Tengok kat belakang sampul surat itu tertulis Koperasi DPIMT Berhad dan alamat tempat tersebut. Aneh ni, kenapa ye agak-agaknya. Aku dapat buat urusan apa-apa ke? Setahu aku tak pernah lagi aku buat apa jenis urusan dalam masa cuti ni. Dengan rasa ingin tahu yang amat, aku terus je koyak sampul surat ni untuk lihat isi kandungannya.


Mak aiiih. Surat ini dah sampai dah....


Rupa-rupanya surat ni pasal pendaftaran kemasukan di KFCH INTERNATIONAL COLLEGE. Punya la gembira dapat surat macam itu. Jadi aku pun menelaah la surat itu dengan gembiranya. Aku gembira bukannya apa cuma dapat surat tawaran je (niat bukan nak menunjuk ye). Terima atau tidak, itu atas kehendak aku sendiri. Baca punya baca la pendaftaran atas keputusan SPM la. So, aku kena tunggu dulu la ni.


Nampaknya jelajahku ke Karnival Jom Masuk U ni membuahkan hasil ni. Aku harap muncul jugak surat lain tapi isinya macam surat ni. Seronok sakan je bila dapat macam ni. Tapi yang penting sekali ni result ni la. Aku harap result aku ni baik dan tak teruk sangat. Doakan aku agar dapat result yang baik ya..:) Amin



No comments :